یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آيا اين كار را به درستي انجام مي دهيد - كدام كشورها بيشتر بازيافت مي كنند؟

۲۱ بازديد

بحران جهاني زباله از كنترل خارج شده است. با توجه به اينكه كشورهايي مانند چين اخيراً واردات زباله از ساير كشورها را متوقف كرده اند ، نياز مبرم به كشورها براي يافتن راهي كارآمد و سازگار با محيط زيست براي مديريت پسماند وجود دارد.

بازيافت يكي از بهترين گزينه هاي موجود است. اما آيا تا به حال فكر كرده ايد كه كدام كشورها بيشتر بازيافت مي كنند؟ و چه كسي موفق ترين برنامه بازيافت را در جهان دارد؟ و بهترين نرخ بازيافت؟ خوب ، شما در شرف پيدا كردن هستيد!

 

چرا بازيافت بسيار مهم است

اين به ما امكان مي دهد منابع ارزشمندي را از پسماند بازيابي كنيم در حالي كه به طور همزمان به جلوگيري از دفن زباله و حفاظت از حيات وحش كمك مي كنيم. در حالي كه تسلط بر آن مي تواند يك فرآيند دشوار باشد ، در چند دهه گذشته بسياري از كشورها شاهد اجراي روشهاي بازيافتي ديدني بوده اند. در اينجا تعدادي از آنها آمده است ، شهروندان و دولت هاي آنها براي مقابله با بحران زباله از طريق برنامه ها و ابتكارات بازيافت با هم همكاري كرده اند.

 

آلمان

آلمان اولين بار سيستم بازيافت خود را در سال 1991 با سيستم نقطه سبز خود معرفي كرد. اين اولين چارچوب بازيافت دوئل در جهان براي جمع آوري زباله از خانوارها و سازمان ها بود. ويژگي اصلي ابتكار اين است كه شهروندان خود وظيفه مرتب سازي زباله را دارند و براي جلوگيري از افزايش احتمالي محل هاي دفن زباله ، شركت ها در مورد بسته بندي هايي كه استفاده مي كنند پاسخگو هستند. هرچه بسته بندي بيشتر باشد ، هزينه اي كه بايد پرداخت كنند بيشتر است.

اين تلاش مشترك باعث شده است كه نرخ بازيافت در آلمان از 3 درصد در سال 1991 به 66 درصد در سال 2017 برسد و همچنين منجر به كاهش توليد پلاستيك ، كاغذ و فلز بكر شده است - بنابراين زباله هاي كمتري براي بازيافت در اول ايجاد مي شود. محل.

 

كره جنوبي

كره جنوبي مجهز به سيستم بازيافت زباله اي است كه شهروندان قبل از دور انداختن زباله آنها را جدا مي كنند. علاوه بر اين ، ساكنان سئول نيز از نظر قانوني ملزم به دور ريختن ضايعات مواد غذايي در كيسه هاي زيست تخريب پذير هستند - كه هزينه كمي از آنها دريافت مي شود. هزينه اين كيسه ها براي جلوگيري از ضايعات مواد غذايي است و هزينه هاي جمع آوري شده براي پرداخت هزينه هاي مديريت و حمل و نقل زباله هاي شهر استفاده مي شود.

ميزان بازيافت زباله هاي پلاستيكي در كره جنوبي در سال 2018 حدود 44.8 درصد بوده است و اين در دهه گذشته بين 40 تا 50 درصد باقي مانده است - كه بسيار چشمگير است!  

بطري هاي پلاستيكي

سوئد

سوئد سيستم بازيافت بطري هاي معروف خود را در سال 1984 آغاز كرد. اين به سوئدي ها اين امكان را مي دهد كه شيشه يا بطري هاي پلاستيكي و قوطي هاي خالي خود را در "دستگاه هاي فروش خودكار معكوس" - كه در ازاي آن كوپن مي دهند ، رها كنند. ملت حتي فروش هرگونه بطري يا قوطي كه بخشي از اين طرح نيست را ممنوع كرده است.

Returpack - سازماني كه مسئول سيستم است - سال گذشته 2.05 ميليارد بطري و قوطي چشمگير را پردازش كرد. با اين حال ، در حالي كه نرخ بازيافت سوئد براي بطري ها و قوطي ها 84.8 درصد است ، نرخ بازيافت كلي آن هنوز هم مي تواند به ميزان قابل توجهي بهبود يابد - زيرا بسياري از زباله هاي آن سوزانده مي شود.

 

نروژ

 نروژ بسيار جلوتر از بسته بندي در زمينه بازيافت ، يكي از بهترين طرح ها براي بازيافت بطري هاي پلاستيكي را دارد - كه توسط سازماني به نام Infinitum توسعه يافته است. اين طرح هر بار كه يك مصرف كننده يك بطري پلاستيكي مي خريد ، هزينه اضافي وضع مي كرد ، كه در صورت بازيافت بطري بعداً قابل استفاده بود - در نتيجه اين روند را تحريك مي كرد و به بازيافت ارزش مي داد. نتايج آنقدر باورنكردني بود كه چندين كشور در حال مذاكره براي شروع ابتكارات مشابه هستند!

اين طرح به نروژ اين امكان را داد كه 97 درصد بطري هاي پلاستيكي خود را باور نكردني بازيافت كند ، در حالي كه كمتر از يك درصد در محيط پيچيده مي شود!

دستگاه هاي فروش خودكار معكوس در سوئد (تصوير: ثبت روزانه)

 

همانطور كه كشورها سعي مي كنند راههاي جديدي براي محدود كردن زباله از طريق بازيافت بيابند ، در Plastics For Change ما وظيفه خود را انجام مي دهيم. ما شركتها و سازمانها را قادر مي سازيم تا پلاستيك بازيافتي با كيفيت بالا را از طريق زنجيره هاي تامين مسئول و اخلاقي تأمين كنند-در نتيجه به ايجاد اقتصاد دايره اي براي پلاستيك كمك مي كنيم.

در حالي كه بازيافت تمام زباله هاي توليد شده در سطح جهاني ممكن نيست ، اين فرايند يكي از بهترين راه ها براي مديريت موثر اين بحران است. نياز آشكاري براي ملل بيشتري براي اتخاذ شيوه هاي پايدار وجود دارد ، اما اين مسئوليت فراتر از دولتها است - يك عامل مشترك در مثالهاي بالا اين است كه مردم نيازها را خريداري كرده و در حمايت و توسعه فرهنگ بازيافت نقش داشته اند.  

اگر همه با هم كار كنيم ، مي توانيم به طور موثر و م this ثر اين بحران زباله را مهار كنيم !

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.