سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مزاياي استفاده از پلاستيك بازيافت شده

۲۴ بازديد

صنعت بسته بندي بخشي است كه بيش از ساير صنايع از خواص جادويي پلاستيك استفاده مي كند. در حقيقت ، 36 درصد از كل پلاستيك توليد شده در يك سال در انواع مختلف بسته بندي قرار مي گيرد. از غذا و نوشيدني گرفته تا داروها و داروها ، براي محافظت شركت از محصولات خود - هيچ راهي ساده تر و ارزان تر از استفاده از پلاستيك وجود ندارد. اما پلاستيك با بار زيست محيطي خود همراه است و پلاستيك بازيافتي مي تواند پاسخي براي مسئله جهاني زباله هاي پلاستيكي باشد. در اين مقاله ، ما توضيح مي دهيم كه مزاياي استفاده از پلاستيك بازيافتي چيست و چرا مارك ها بايد بيشتر از پلاستيك بازيافتي استفاده كنند.

 

اولين مورد اول: چرا از پلاستيك در بسته بندي استفاده مي شود؟

اول از همه ، پلاستيك با دوام است بنابراين مي تواند از محتواي بسته بندي بدون توجه به شرايط بيروني سخت محافظت كند. از آنجا كه از زنجيرهاي طولاني مولكول ها به هم متصل شده است ، تقريباً نابود نشدني است!

ثانياً ، سبك وزن است - كه حمل و نقل آن را نسبتاً ارزان و آسان مي كند. در مقايسه با وزن يك بطري شيشه اي ، يك بطري PET مي تواند 40 برابر سبك تر باشد. علاوه بر اين ، وزن كم آن باعث كاهش مصرف انرژي و انتشار گازهاي گلخانه اي در حين حمل و نقل در مقايسه با ساير مواد مي شود.

آخرين و مهمترين نكته اين است كه پلاستيك را مي توان به اشكال نامحدودي قالب بندي كرد - كه آن را به يك ماده سازگار با بي شمار امكانات استفاده تبديل مي كند. اگر سعي كنيد به انواع بسته بندي هاي پلاستيكي موجود فكر كنيد ، به احتمال زياد دچار سردرد مي شويد! از بسته بندي فيلم گرفته تا جعبه ها ، از بطري ها تا ظروف ، در مورد بسته بندي هاي پلاستيكي ، آسمان محدود است!

با اين وجود ، با وجود همه اين مزاياي استثنايي ، پلاستيك با بار زيست محيطي بزرگي همراه است. به طور دقيق تر ، اين بار به وزن 6.3 ميليارد تن است. اين وزن تمام ضايعات پلاستيكي است كه تا به حال توليد شده است. به بيان دقيق تر ، اگر كل جمعيت بشر روي مقياسي قدم بگذارند ، وزن آن 316 ميليون تن خواهد بود. اين باعث مي شود وزن تمام پلاستيك هايي كه تا كنون توليد شده اند 20 برابر وزن كل جمعيت بشر باشد. بگذار كمي برايم جا بيفتد، بگذار كمي به آن فكر كنم.

دليل اين امر اين است كه چون پلاستيك آنقدر بادوام است كه مي تواند صدها سال قبل از شروع تجزيه در محيط بماند. مطالعات تخمين مي زنند كه يك بطري PET حداقل 450 سال طول مي كشد تا كاملاً تجزيه شود و قبل از اين اتفاق ، آن را به قطعات بسيار كوچكي به نام ميكروپلاستيك تقسيم مي كند كه به طور بالقوه مي توانند وارد زنجيره غذايي ما شوند . به همين دليل است كه بسته بندي پلاستيكي از جمله مواردي است كه اغلب در اقيانوس هاي ما يافت مي شود. 

اما اميد را از دست ندهيد!

اگر بتوانيد تمام مزاياي بسته بندي پلاستيكي را بدون آسيب رساندن به محيط زيست داشته باشيد؟ در واقع ، اگر بتوانيد مزاياي پلاستيك را در حين بهبود وضعيت محيط و جوامع اطراف خود داشته باشيد ، چه مي كنيد؟

 

با بسته بندي پايدار ساخته شده از پلاستيك بازيافت شده آشنا شويد !

بسته بندي rPET+

 

 

 

در حالي كه استفاده مجدد از تمام پلاستيك هاي ايجاد شده غيرممكن است ، هنوز مي توانيم از جايي شروع كنيم. نرخ بازيافت پلاستيك در بسياري از كشورهاي جهان به آرامي در حال بهبود است و بسته بندي هاي بازيافتي ديگر توهم نيستند. شركت هاي جسور مانند The Body Shop در حال حاضر پلاستيك بازيافت شده را در بسياري از محصولات خود گنجانده اند .

در اينجا آمده است كه چرا پلاستيك بازيافت شده مي تواند يك نيروي خوب در بسته بندي باشد:

  • كاهش وابستگي به سوخت هاي فسيلي هر بار كه 1 تن پلاستيك بازيافت مي شود ، 16.3 بشكه نفت ذخيره مي شود ، بنابراين استفاده از پلاستيك بازيافتي مي تواند به انتقال از سوخت هاي فسيلي به انرژي هاي تجديدپذير كمك كند.

  • كاهش استفاده از منابع طبيعي اگر منابع مورد نياز ما در حال حاضر در دسترس هستند و مي توان از آنها استفاده مجدد كرد ، نيازي به استفاده از سياره خود نداريم ، درست است؟ استفاده از پلاستيك بازيافتي به معناي جان دوباره بخشيدن به منابع ارزشمندي است كه در حال حاضر در اقتصاد ما در گردش هستند.

  • روشهاي توليد كم مصرف تر. بازيافت يك تن پلاستيك باعث صرفه جويي 57774 كيلووات ساعت در انرژي مي شود. اين انرژي كافي براي شارژ باتري تسلا بيش از 100 بار است!

  • محل هاي دفن زباله كمتر و اقيانوس هاي تميزتر. استفاده از پلاستيك موجود در محيط طبيعي ما فرصتي عالي براي كاهش آلودگي است.

علاوه بر اين ، مشاغل مي توانند با گنجاندن محتواي بازيافتي در بسته بندي محصولات خود از لحاظ مالي سود ببرند! در اينجا نحوه:

  • اين مي تواند وفاداري به نام تجاري را ايجاد كند و يك پيام مثبت و دلگرم كننده براي مشتريان ارسال كند.

  • مي تواند فروش شما را افزايش دهد. امروزه مصرف كنندگان به دنبال حداقل 50 درصد محتواي بازيافت شده در بطري هاي پلاستيكي هستند و برخي نيز مايلند براي محصولات حاوي پلاستيك بازيافتي حق بيمه بپردازند.

  • مي تواند فرصت هاي بازاريابي و روابط عمومي ايجاد كند. شركت هايي كه از پلاستيك بازيافتي استفاده مي كنند ، بيشتر توجه روزنامه نگاران و سازمان هاي محيط زيستي را به خود جلب مي كنند.

  • اين شركت مشاغل را آماده مي كند تا از اقدامات قانوني فعلي يا مقررات آينده پيروي كنند. به عنوان مثال ، در هند ، جمع آوري و بازيافت محصولات پلاستيكي كه مي فروشند براي شركت ها الزامي است .

  • پاداش   مي تواند زندگي برخي از حاشيه نشين ترين جوامع در هند را بهبود بخشد. بله شما آن را درست خوانديد! از جمله مزاياي بسياري كه مي توانيد از پلاستيك بازيافتي در بسته بندي خود داشته باشيد اين است كه مي توانيد تغييرات اجتماعي مثبتي ايجاد كنيد، يعني اگر تصميم به همكاري با ما داريد .  ما نه تنها يك منبع قابل اعتماد از پلاستيك با كيفيت بالا به مارك ها ارائه مي دهيم ، بلكه با اين كار ما در جمع آوري زباله گردان هاي غير رسمي هند از فقر كمك مي كنيم! 

با توجه به اينكه از امروز ، جايگزين هاي پلاستيك هنوز به طور مثر در مقياس بزرگ مورد استفاده قرار نمي گيرند ، استفاده از پلاستيك بازيافت شده در بسته بندي منطقي ترين راه حل براي نگراني هاي فزاينده آلودگي پلاستيك به نظر مي رسد . 

علاوه بر اين ، به دليل افزايش نگراني هاي زيست محيطي ، بسته بندي پايدار فقط اهميت بيشتري پيدا مي كند و اميدوارم گنجاندن مواد بازيافتي در آن هنجار جديدي باشد!

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.