سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

راهنماي خريد سفره يكبار مصرف

۳۲ بازديد

استفاده روزانه از سفره يكبار مصرف موضوعي است كه در اين سال هاي اخير بسيار شاهد آن بوديم. در سال هاي اخير با توجه به تغيير سبك زندگي در ايران مردم تمايل بيشتري به استفاده از محصولات يكبار مصرف پيدا كرده اند. خصوصا در مهماني ها، گردش، سفر و...

ديگر كمتر كسي در مهماني ها فرصتي براي شست و شوي ظروف دارد ضمن اينكه در مواقع سفر و گردش نيز لوازم بهداشتي و آب هم به سادگي در دسترس نيست. بنابر اين اغلب مردم ترجيح مي دهند از محصولات يكبار مصرف استفاده كنند.

راهنماي خريد سفره يكبار مصرف، انواع سفره يكبار مصرف

با گذشت زمان و قرار گرفتن سفره هاي يكبار مصرف در سبد خريد مردم، توليد كنندگان تنوع زيادي براي توليد سفره يكبارمصرف داده اند و خيلي از مصرف كنندگان اين محصول، گاهي اوقات دچار سردرگمي در انتخاب محصول مي شوند و حتي ممكن است انتخاب اشتباهي را هم داشته باشند. ما در اين مطلب تلاش كرده ايم شما را با محصولات و انتخاب درست سفره هاي يكبار مصرف آشنا كنيم.

 

مطالب پيشنهادي :

تفاوت نايلون و نايلكس
تفاوت‌هاي ظاهري نايلكس درجه يك و كهنه

 

انواع سفره يكبار مصرف

۱) سفره يكبار مصرف پليمر

۲) سفره يكبار مصرف كاغذي

۳) سفره يكبار مصرف OPP

 

۱) سفره هاي يكبار مصرف پلي اتيلن تقريبا از اولين و پر طرفدارترين نوع اين سفره ها مي باشند. مواد تشكيل دهندهي آنها مواد در جه يك پليمر با ضخامت و طرحهاي متنوع ميباشد. اين نوع سفره خود انواع مختلفي دارد اما به طور كلي اصطلاحا يم نوع از آن  را سفره نازك و نوعي ديگر را  سفره ضخيم يا سفره مجلسي لقب داده اند. سفره هاي نازك معمولا در متراژ هاي مختلف 25، 30 و 50 متري در بازار موجود مي باشد. اين مساله بيشتر از نظر ايجاد تنوع در قيمت آن بوده است و معمولاً يك متر از اين نوع سفره ها بين 8 الي 10 گرم وزن را دارا مي باشد.

سفره هاي ضخيم يا مجلسي ضخامت بيشتري را دارند و معمولا با عرض بيش از 100 سانتيمتر توليد و عرضه ميشوند و اغلب براي استفاده به عنوان رو ميزي مناسب مي‌باشند.

 

۲) سفره هاي يكبار مصرف كاغذي از نظر شكل و ظاهر بسته بندي شبيه به سفره هاي ضخيم مي باشند. سفره يكبار مصرف كاغذي از دو لايه تشكيل شده است، يك لايه پلي اتيلن و لايه ديگر اين محصول [دستمال] كاغذي است، كه در فرآيند توليد اين دو لايه به يكديگر مي چسبند؛ علاوه بر ظاهر شكيلي كه اين نوع سفره دارا مي باشد، مانعي است براي عبور آب و يا مايعات .

 

۳) سفره هاي يكبار مصرف OPP كه اخيرا وارد بازار شده است بيشتر از نوع شفاف مي باشد. اين سفره داراي ظاهري زيبا و مناسب براي استفاده روي ميز مي باشد و از نظر شكل ظاهري محصول، تفاوت زيادي با سفره هاي پلي اتيلني ندارند اما به دليل نوع مواد اوليه بكار رفته در آن و بدون اينكه ضخامت يا متراژ بيشتري داشته باشند از سفره هاي پلي اتيلين گرانتر مي باشند.

 

 

منبع : www.paydarplastic.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.