جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

پلاستيك بسته بندي مواد غذايي

۲۰ بازديد

تمام كارخانه هاي توليد مواد غذايي نياز به يك نايلون بسته بندي  با يك چاپ با كيفيت نياز دارند ، كارخانه جات قادر به توليد انواع پلاستيك بسته بندي مواد غذايي با حذف واسطه ها و به صورت مستقيم از كارخانه است كه باعث شده نازل ترين قيمت ها را در اختيار مشتري بگذاريم .

به طور متداول محصولات غذايي با لمينت هاي مختلف OPP ، CPP ، BOPP و پلي اتيلن بسته بندي مي شوند و دليل اصلي آن جلوگيري از تماس مستقيم محصول با چاپ مي باشد.

يكي از دلايلي كه محصولات غذايي را لمينت مي كنند مقاومت بيشتر بسته بندي است و نيز دليل اصلي ديگر آن پر شدن لايه هاي پلي اتيلن براي جلوگيري از تماس هوا آلوده و باكتري هاي موجود در فضاي اطراف بسته بندي مي باشد.

 

اهميت كيفيت چاپ و كيفيت توليد

اگر كارخانه توليد مواد غذايي شما يك توليدي برند و معروف نيست فرامش نكنيد كه بيش از 90 درصد فروش شما به بسته بندي جذاب و چشم گير بر مي گردد ، كه براي داشتن يك پلاستيك بسته بندي مواد غذايي چشم گير بايد دو عوامل را در نظر گرفت :

  1. كيفيت چاپ : يكي از مهم ترين موارد در بسته بندي مواد غذايي كيفيت چاپ آن است ، زيرا در صورتي كه كيفيت چاپ مناسب نباشد باعث كاهش مشتري شما مي شود كه در آخر راندمان فروش شما را پايين مي آورد.
  2. طراحي چشم گير : هر چقدر هم كه كيفيت چاپ بالا باشد اما طراحي چاپ روي پلاستيك نامناسب باشد ، باز هم باعث كاهش راندمان تبليغاتي و فروش محصول غذايتان مي شود.
  • كارخانه جات: گروه توليدي كيفيت چاپ را به صورت تضميني به مشتريان ارائه مي دهد ، همين طور در رابطه با طراحي هم مي تواند به مشتري پيشنهاد اساسي دهد يا اينكه به طور كلي طراحي نايلون بسته بندي را به ما بسپاريد.

 

انواع پلاستيك بسته بندي مواد غذايي

به طور كلي مواد غذاي با جنس سلفون ترس بسته بندي مي شود كه باز خود سلفون ترسبافون داراي دو جنس مختلف است كه عبارتند از :

1 – فيلم OPP

فيلم opp با قابليت چاپ پذيري و لمينت بالا شفاف مي باشد و داراي سطح يكدست و عالي است .

opp لمينت با opp براي محصولات بسته بندي با مقاومت كمتر استفاده مي شود مانند بسته بندي ظروف يكبار مصرف ، قاشق چنگال يكبار مصرف و ….

2 – فيلم CPP

فيلم cpp نيز با قابليت چاپ و لمينت بالا شفاف بوده ، و از فيلم opp كمي نرم تر است.

opp لمينت با cpp براي محصولات با مقاومت بالاتر و استحكام  دوخت بالاتر مورده استفاده قرار مي گيرد ، مانند ماكاراني ، چيپس و پفك ، حبوبات ، قند و شكر و…

 

به طور كلي براي توليد از دو نوع استفاده مي شود كه عبارتند از

  1.  سلفون صدفي : سلفون صدفي مي توان به نمونه هاي بسته بندي محصولات نمك اشاره كرد .
  2.  سلفون متالايز : سلفون هاي متالايز مي توان به بسته بندي چيپس و پوفك اشاره كرد كه داراي طرح آلمينويمي در داخل بسته بندي است.

توليد پلاستيك بسته بندي مواد غذايي 

انواع محصولات بسته بندي مواد غذاي قابل توليد با بالا ترين كيفيت ممكنه در كارخانجات  است ، به اين دليل كه به كيفيت كاري خود ايمان داريم محصولات را به صورت تضميني به مشتريان ارائه مي دهيم .

 

پلاستيك بسته بندي حبوبات

همانطور كه گفتيم ما قادر به توليد انواع پلاستيك بسته بندي مواد غذايي است ، كه در رابطه با حبوبات هم به همين صورت است .

اگر به بسته بندي حبوبات دقت كنيد خواهيد فهميد قسمتي از نايلون بسته بندي حبوبات شفاف است ، بدين معني كه داخل آن مشخص است و دليل اين امر هم اين است كه حبوبات در مقابل فاسد شدن و نور خورشيد مقاومت بالا تري نسبت به ديگر مواد غذايي دارد از همين رو مي توان پلاستيك بسته بندي به صورت شفاف توليد كرد تا مشتريان بتوانند داخل آن را مشاهده كنند.

نمونه پلاستيك شفاف كه داخل آن مشخص است را در زير مي توانيد مشاهده كنيد ، اين نمونه داخل معلوم بسيار مناسب بسته بندي حبوبات است.

 

پلاستيك بسته بندي مرغ

موارد بسته بندي مواد غذاي با پلاستيك بسيار زياد است و همه آن ها قابل نام بردن نيست ، اما يكي از معروف ترين اين نمونه كه همه ما با آن مواجه شده ايم نايلون مرغ است .

پلاستيك بسته بندي مرغ تفاوت كمي در توليد با نايلون هاي عادي دارد ، نايلون مرغي به صورت هلالي دوخت مي خورد كه باعث جلوگيري از جمع شدن خون آبه مي شود، توليد اين نايلون به صورت سه لايه در زخامت هاي نازك با قابليت چاپ انوع تصاوير انجام مي شود.

 

منبع : www.saniplastmehr.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.